Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mortens` Golf 1992 CL med Soundstream

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vel.... Hva skal jeg si? Det ble ræva!
    De boblene fikk jeg ikke jevnet ut, men de blir skult av ampene, men det som verre er: DET PASSER FAEN IKKE LENGER!!!!

Dekslene foran: UMULIG Å TREKKE!!
    Konklusjon: lager nye med INGEN negative vinkler

Så.... begynne på nytt igjen Å nytt bagasje

Comment

hva er det som ikke passer da?

dårlig passform mot plasten i bilen?¨

kan ikke gi opp enda, må vel finnes en måte og få smidd til fin passform på?
      Last edited by LLH; 12-05-2007, 21:31.
      sound.vision.soul

Type R

Comment

Når jeg tok det ut å la strie på baksiden så virker det som at det er dratt seg så det passer ikke for en 5èr

Comment

det så jo bra ellers morten. Når du plaster er det en fordel om ikke er så veldig varmt da dette vil fort gi bobler pga at selve herde proccesen avgir varme og fortere det herdes større sjangser for at det blir bobler...en annen ting er å alltid ha et par extra mm på hver side rundt ampene da trekket tar også litt plass + glassfiberen du legger over...
          ellers synes jeg at du hadde mye plass bak selve ampen og at de stakk lang opp -hadde blitt penere om disse var i samme høyde som kassen men mulig det ikke var plass til?? Er det show bil dette her morten?? SQ eller SPL som er "målet"? stå på morten, bare øvelser som gjør mestrer...
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Var limet som ikke festet helt når jeg la vinylen på. Under vinylen var det javnt å fint. Dette var første gangen i mitt liv jeg har trekkt noe som helst
            Det er god plass rundt ampene.
            Ampene kom ett godt stykke på oversiden, da det ikke var så veldig mange andre måter å gjøre det på. Ampene er 548 mm lange så er ikke så lett å "gjemme" de på noen måte i bagasjen på en Nazi 3èr fra 1992
            Ang hva slags type bil: Ingen

Comment

Ingen grunn til å starte fra bunnen av slik jeg tolker bildene.
              Formen har dratt seg sammen, og dette kan du rette ved å kappe i glassfiberen så du får dratt den ut i riktig form igjen.
              De kileformede sprekkene støper du på nytt på baksiden og retter opp med støpeplast.
              Hva slags lim brukte du på vinylen til dørsidene?

Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
                Ingen grunn til å starte fra bunnen av slik jeg tolker bildene.
                Formen har dratt seg sammen, og dette kan du rette ved å kappe i glassfiberen så du får dratt den ut i riktig form igjen.
                De kileformede sprekkene støper du på nytt på baksiden og retter opp med støpeplast.
                Hva slags lim brukte du på vinylen til dørsidene?

Mvh
                Dag Johansen
                Rød installbay

Comment

De gule feltene viser hvor det er dårlig passform etter at jeg la på strie på baksiden. På "hyllene" øverst så har den dratt seg litt nedover så den rekker ikke ut til sidene lenger. Nederst har den gått oppover så den står 2 cm over der den skulle ligge. Hurra.....

Comment

Dørpanelene dine ser jo ut til å være greie å trekke de..
                    Ikke det enkleste, men det går
                    Ødela du de?

Dekslet bak er jo bare å tilpasse litt
                    Last edited by RiZLa; 13-05-2007, 00:37.
                    Honda Civic
                    Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

• dørtrekka blir fete morten.. synd kassa baki ikke passa helt..
                      hyggelig å sjekke ut bygginga deres i går
                      www.eirikaspaas.com

Comment

• Originally posted by klovnster View Post
                        dørtrekka blir fete morten.. synd kassa baki ikke passa helt..
                        hyggelig å sjekke ut bygginga deres i går
                        Trekka var ganske fete syns jeg selv, men ble til å lage nye som ikke er vinklet så inne i helvete mye.
                        Kunne jo presantert deg da så hadde vi sikkert snakka litt mer. Ukjent person kommer plutselig med en kompis til lillebror å da blir det ikke mye skit snakk

Comment

• Originally posted by RiZLa View Post
                          Dørpanelene dine ser jo ut til å være greie å trekke de..
                          Ikke det enkleste, men det går
                          Ødela du de?

Dekslet bak er jo bare å tilpasse litt
                          Vi testa 3 ganger å når jeg ikke fikk det til siste gangen, så jeg mannen med jåen også hørte vi ett hyl. 2 sek etterpå: knust
                          Men som skrevet tidligere så skal jeg lage noe som ikke er så veldig vinklet.
                          Lyst å få de opp i dashen, men vet ikke hvordan det er å lage kasser på noen liter i de dashene uten å la det gå utover varmekanalene.

Hørte noen rykter om at Kenneth kanskje har bygget om i en Vento, å mener det er samme tyske dritten

Comment

• Originally posted by Morten Pettersen View Post
                            Vi testa 3 ganger å når jeg ikke fikk det til siste gangen, så jeg mannen med jåen også hørte vi ett hyl. 2 sek etterpå: knust
                            Men som skrevet tidligere så skal jeg lage noe som ikke er så veldig vinklet.
                            Lyst å få de opp i dashen, men vet ikke hvordan det er å lage kasser på noen liter i de dashene uten å la det gå utover varmekanalene.

Hørte noen rykter om at Kenneth kanskje har bygget om i en Vento, å mener det er samme tyske dritten
                            Hva gjorde du når du trekte panelene?
                            Når det er slike negative vinkler må du strekke på en litt spesiell måte for å få det til. Først legger du over vinylen, så trekker du en finger midt på panelet helt bort til elementet. På hver side av der du trakk fingeren må du strekke vinylen mot bakerst av dørtrekket. På den måten vil du ikke få noe overflødig på den negative vinkelen.

Dashmontering høres bra ut Om ikke kasse er mulig å få til, ville jeg kjørt de free-air.. I de tilfellene jeg har prøvd det, har jeg fått gode resultater.
                            Og samtidig ville jeg montert en ML165 ekstra til å bruke som ren midbass.
                            Hva med å bruke HP4 ampen? Og bruke 2 av kanalene til midbass, og de to andre til komponentsettet på dashen?
                            Honda Civic
                            Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

• Hvordan jeg trekkete... tja... Hvordan trekkte jeg ikke? hehe. Ble litt hysterisk da det begynnte å tørke for mye å det ikke festet seg lenger.
                              Skal til hoggeren til fredagen å nappe ut ett dash av en 3èr og sjekke hvordan ting ser ut.
                              I å med at jeg har dempet dørene såpass mye så satt jeg å tenkte på å la ML165 stå i dørene å heller sette inn en mellomtone i dashen sammen med en dome.
                              Lurte på om jeg kunne kjørt en HP4 på alt sammen om jeg bare kjørte ML165 aktivt mens jeg satte mellomtonen over på sub utgangen på delefilteret som følger MLK165 settet!?.

Comment

• kommer tilbake vettu så så fristende ut me den engangsgrillen..
                                www.eirikaspaas.com

Comment

Working...
                                X